Друзі, прийшов час розібратися, що таке викупна сума, коли вона виплачується та від чого залежить її об’єм, адже сама наявність такої опції - одна з важливих особливостей накопичувального страхування і знати їх необхідно кожному Клієнту.
Перш за все, зазначимо, що Страхувальник має право достроково припинити дію Договору в будь-який момент. Про такий намір необхідно письмово повідомити Компанію не пізніше 30-ти календарних днів до запропонованої дати припинення Договору.
Тож, викупна сума - це гроші, які страхова компанія виплачує Клієнту у разі дострокового припинення дії Договору страхування.
Розмір викупної суми залежить від періоду протягом якого діяв Договір та розраховується математично згідно з Методикою розрахунку викупних сум.
Важливо! За умовами Договору страхування Клієнт може отримати викупну суму лише після трьох повних років страхування. Чому так? Бо в перші роки дії Договору Компанія несе адміністративні і накладні витрати, а також зобов'язана відраховувати сплачені Клієнтом кошти до страхових резервів за ризиковою складовою.
Викупна сума зростає пропорційно до внесених страхових платежів і пропорційно терміну, протягом якого вносились внески. І чим пізніше Клієнт розірве поліс, тим більшу частину вже внесених грошей він зможе отримати.
Доречі, дізнатись про розмір викупної суми на конкретну дату можна у Кабінеті Клієнта на сайті Компанії, а її розмір на кінець кожного року вказаний на зворотній стороні Полісу основного страхування.
Як ви бачите, достроково розривати Договір страхування невигідно, адже Клієнт втрачає не лише страховий захист, а й частину внесених коштів. Проте, якщо склалася така необхідність, необхідно враховувати вимоги Податкового Кодексу України, згідно якого викупна сума оподатковується:
- для довгострокових Договорів на 18% ПДФО + 1,5% військового збору. При цьому розмір викупної суми, яка підлягає оподаткуванню зменшується на страхові внески сплачені до 2004 року.
- для короткострокових Догворів на 18% ПДФО + 1,5% військового збору із суми, що перевищує суму внесених страхових внесків.
У випадку, якщо Клієнт тимчасово не має можливості сплачувати страхові внески, Компанія може запропонувати йому редукувати страхову суму. Ця процедура дозволяє продовжити дію Договору до моменту, коли Клієнт матиме змогу відновити сплату внесків. Про редукування ми вам розповімо в наших наступних випусках, слідкуйте за публікаціями в блозі!
P.S. Не забувайте підписуватися на нашу групу у Telegram - t.me/TASlife, та на нашу сторінку у Facebook - facebook.com/taslifeofficial